Phishing este un procedeu prin care atacatorul trimite un email / telefon / mesaj instant / mesaj text etc. unei persoane in scopul obtinerii unor date confidentiale ale conturilor de tip bancar, PayPal, etc.
Pentru un cunoscator este destul de usor de depistat cand un mesaj este de acest tip, insa pentru oamenii fara prea multe cunostinte IT este ceva mai greu.
Insa cand iei teapa in urma unii mesaj ca asta:
Stimate Client ING Avem nevoie de ajutorul dumneavoastra pentru rezolvarea unei probleme cu contul dvs. Pentru a ne da timp pentru a lucra ompreuna on aceasta privinta, am limitat temporar ceea ce se poate face cu contul dvs. pana cand problema este rezolvata. Care este problema? ING Homebank a adoptat o noua masura de securitate care include verificare contului ING online precum si starea de functinare a aparatului DigiPass. Va rugam sa apasati pe linkul generat mai jos pentru a putea reactiva toate functiile pentru ING HomeBank. ….
atunci iti meriti soarta.
ð
Cam useless phishingul ?sta… Logarea ÃÂŪn homebank se face cu un cod generat de digipass. Iar valabilitatea codului este de 36 de secunde.
?i chiar dac? ar reu?i s? se logheze la timp nu ar putea finaliza nicio tranzac?ie. Pentru asta e nevoie de alt cod generat de digipass.
ING FTW!
Ignora greselile. Si exprimarea. Si logica din spatele mesajului. Toate sunt asa.
Cel mai amuzant mi se pare cu nu au verificat si ei cum functioneaza sistemul…
nu-i subestima, orice detaliu este important, nu e nevoie sa faca ceva folosind homebanking, draq stie ce pot face cu detaliile aferente unui cont .
Acte false se pot face.
Poate ca la accesarea linkului iti cereau sa validezi si pinul cardului ð